برنامهی « Self Service Repair » کاربران را قادر میسازد تا آیفون های خود را در خانه تعمیر نمایند.
اپل اطلاعیهای بزرگ برای صنعت تعمیر دستگاههای هوشمند دارد. برنامهی جدید «Self Service Repair» مشتریان را قادر میسازد که تعمیر گوشیهای آیفون خود را انجامدهند. ازجمله تعمیراترایج میتوان به تعویضباتری ، تعویض صفحهنمایش آیفون و دیگر موارد اشارهنمود.
بهگزارش 9to5mac ، ازطریق برنامهی جدید Self Service Repair ، مشتریان به قطعات و ابزارهایاصلی اپل جهت تکمیل تعمیرات دسترسی خواهندیافت. اپل اظهارمیکند Self Service Repair نخست برای آیفون 12 و آیفون 13 و سپس مکهای M1 دردسترس قرار خواهدگرفت. این برنامه نخست در ایالاتمتحده آمریکا در اوایل سال 2022 راهاندازی خواهدشد و سپس سایر کشورها به آن اضافه میگردند.
اپل درمورد Self Service Repair توضیح میدهد :
اپل امروز Self Service Repair را معرفی نمود. در این برنامه مشتریانیکه میتوانند دستگاههای خود را تعمیرنمایند ، بهقطعات و ابزارهای اصلی اپل دسترسی خواهندداشت. Self Service Repair که نخست برای سریهای آیفون 12 و آیفون 13 دردسترس قرارمیگیرد. بهزودی برای رایانههای مک با تراشههای M1 نیز ارائه میگردد. همچنین بایدگفت که این برنامه اوایل سال آتی در ایالاتمتحده آمریکا دردسترس قرار خواهدگرفت و درطول سال 2022 به سایر کشورها گسترش مییابد. مشتریان به بیشتر از 5000 ارائهدهندهی خدماتمجاز اپل ( AASP ) و 2800 ارائهدهندهی تعمیرات مستقل میپیوندند که به این قطعات ، ابزارها و دستورالعملها دسترسیدارند.
اپل اظهارمیکند فازاولیهی این برنامه بهمشتریان امکان دسترسی بهقطعات و ابزارهایاصلی اپل را برای متداولترین ماژولهای سرویسشده همچون نمایشگر آیفون ، باتری و دوربین میدهد. این شرکت اظهارمیکند « قطعات مرتبط باتعمیرات قسمتهای دیگر در اواخرسال آتی دردسترس خواهدبود».
در بیانیهای ، جفویلیامز ، مدیراجرایی اپل ، اظهارنمود این برنامهی جدید بهمشتریان درصورتنیاز بهتعمیر دستگاههای خود ، « انتخاب بیشتری » میدهد :
دسترسی بیشتر به قطعاتاصلی اپل ، به مشتریان حق انتخاب بیشتری را هنگامتعمیر دستگاه ارائه مینماید. در سهسالاخیر ، اپل تعداد مکانهای خدماتی بادسترسی به قطعات ، ابزارها و آموزشهای اصلی اپل را تقریباً دوبرابرنموده. و اکنون ما گزینهای را برای افرادیکه تمایلدارند تعمیرات دستگاههای اپل را خودشان انجامدهند ، ارائه میکنیم.
این موضوع گامیبزرگ ازسوی اپل است چراکه این شرکت تاکنون بهطورکلی با هرنوع تعمیرات در خانه یا حتی تعمیرکاران شخصثالث مخالفت نمودهاست. ازطریق این برنامه ، مشتریان قادر خواهندبود قطعاتاصلی اپل و دیگرموارد موردنیاز را خودشان خریداری نمایند. البته ما همچنان درانتظار جزئیاتبیشتر درمورد مواردی همچون قیمت قطعات و دسترسی آنها هستیم.
این اطلاعیه همچنین درحالی انتشار مییابد که اپل در بحبوحهی جنبش « حق تعمیر » با فشار فزایندهای مواجه میباشد. به نظرشما همراهان درناتل آیا اقدام اخیر اپل با این جنبش مرتبط است؟