شرایط و قوانین
کاربر گرامی لطفاً شرایط و قوانین زیر را جهت استفاده بهینه از خدمات و برنامههای کاربردی درناتل به دقت ملاحظه فرمایید.
ورود کاربران به وبسایت درناتل هنگام استفاده از پروفایل شخصی ، طرحهای تشویقی. ویدئوهای رسانه تصویری درناتل و سایر خدمات ارائه شده توسط درناتل به معنای آگاه بودن و پذیرفتن شرایط و قوانین و همچنین نحوه استفاده از سرویسها و خدمات درناتل است.
توجه داشته باشید که ثبت سفارش نیز در هر زمان به معنی پذیرفتن کامل کلیه شرایط و قوانین درناتل از سوی کاربر میباشد.
لازم به ذکر است که شرایط و قوانین مندرج ، جایگزین کلیهی توافقات قبلی محسوب میشود.
قوانین عمومی
توجه داشته باشید که کلیهی اصول و رویههای درناتل منطبق با قوانین جمهوری اسلامی ایران ، قانون تجارت الکترونیک و قانون حمایت از حقوق مصرف کننده است. و متعاقباً کاربر نیز موظف به رعایت قوانین مرتبط با کاربر است.
در صورتی که در قوانین مندرج ، رویهها و سرویسهای درناتل تغییراتی در آینده ایجاد شود. در همین صفحه منتشر و به روز رسانی میشود و شما توافق میکنید که استفاده مستمر شما از سایت به معنی پذیرش هرگونه تغییر است.
تعریف مشتری یا کاربر
مشتری یا کاربر به شخصی گفته میشود که با اطلاعات کاربری خود که در فرم ثبتنام درج کرده است، به ثبت سفارش یا هرگونه استفاده از خدمات درناتل اقدام کند.
همچنین از آنجا که درناتل یک وبسایت خردهفروشی آنلاین است. طبق قانون تجارت الکترونیک ، مشتری یا مصرف کننده هر شخصی است که به منظوری جز تجارت یا شغل حرفهای به خرید کالا یا خدمات اقدام میکند.
تعریف فروشنده و شرایط کالاهای فروشندگان
محصولات ارائه شده در وبسایت ، یا توسط درناتل از شرکتهای معتبر و واردکنندگان رسمی و قانونی خریداری و عرضه میگردد. و یا بعضی فروشندگان با درناتل همکاری میکنند. و محصولات خود را بهواسطه این فروشگاه اینترنتی ، به صورت آنلاین به فروش میرسانند.
منظور از کالای فروشندگان ، گروه دوم است و فروشنده، شخصی حقیقی یا حقوقی است. که محصول خود را در وبسایت درناتل عرضه کرده به فروش می رساند. همچنین اعتبار فروشندهها توسط درناتل بررسی و مدارک موردنیاز از ایشان اخذ میشود.
- مسئولیتهای مربوط به کیفیت، قیمت، محتوا، شرایط و همچنین خدمات پس از فروش محصول بر عهده فروشندگان است.
- فاکتور کالاهایی که توسط فروشندگان در سایت عرضه میشود، در صورت درخواست خریدار توسط فروشنده ارسال میشود.
- خریداران حداکثر تا 2 روز پس از ثبت سفارش و قطعی شدن آن، فرصت دارند درخواست ارسال فاکتور را ثبت کنند.
- سفارشاتی که دارای حداقل یک کالا از فروشندگان باشند و تا ساعت 16 هر روز کاری نهایی شوند ، حداقل 1 روز کاری بعد ( طبق زمان تحویل اعلامشده در سایت ) در اصفهان و شهرستانها، ارسال خواهند شد.
- 1 روز کاری فاصله زمانی تحویل برای کالاهای فروشندگان، بدینمعنی است که در صورت خرید کالای فروشندگان ، شروع پردازش سفارش حداکثر 1 روز پس از زمان سفارشگذاری در درناتل است.
- منظور از 1 روز کاری، زمان آمادهسازی و ارسال کالا به انبار درناتل توسط فروشنده است ، که امکان دارد این زمان بسته به نوع کالا تغییر یابد.
- در صورت بروز تأخیر در پردازش سفارش شما ، این موضوع از طریق پیامک به شما اطلاع رسانی شده و درناتل تلاش خواهد کرد محصول/محصولات موردنظر شما را ظرف 72 ساعت تأمین کند، درصورت عدم تأمین کالا بعد از 72 ساعت، اقلام در انتظار تأمین سفارش شما به صورت سیستمی لغو خواهد شد.
- در شرایط خاص مثل فروش شگفتانگیز ، احتمال لغو شدن سفارش مربوط به محصولات فروشندگان به دلایلی مانند اتمام موجودی کالا وجود دارد و درناتل مجاز است بدون اطلاع قبلی نسبت به توقف سفارشگیری جدید ، اقدام و فروش را متوقف کند.
- در صورتی که درناتل تخفیف به شرط خرید تا سقف خاصی را اعلام کرد ( Discount Voucher ) ، میزان خرید از کالاهای فروشندگان محاسبه نمیشود و این کالاها مشمول استفاده از این تخفیفها نمیشوند.
- نحوهی برگشت از فروش کالاهای فروشندگان طبق رویه درناتل است ، با این تفاوت که فروشنده مسئولیت هرگونه عدم مطابقت را به عهده میگیرد.
- به کالاهای فروشندگان تخفیف سازمانی تعلق نمیگیرد.
- خدمات پس از فروش درناتل تنها درصورتی درخواست مشتری مبنی بر بازگرداندن کالای فروشندگان را میپذیرد که محصول باز نشده باشد و قیمت ها ثابت باشد جدا نشده باشد.
ارتباطات الکترونیکی
هنگامی که شما از سرویسها و خدمات درناتل استفاده میکنید، سفارش اینترنتی خود را ثبت یا خرید میکنید و یا به درناتل ایمیل میزنید، این ارتباطات به صورت الکترونیکی انجام میشود. و در صورتی که درخواست شما با رعایت کلیه اصول و رویهها باشد. شما موافقت میکنید که درناتل به صورت الکترونیکی ( از طریق پست الکترونیکی ، سرویس پیام کوتاه و سایر سرویسهای الکترونیکی ) به درخواست شما پاسخ دهد.
همچنین آدرس ایمیل و تلفنهایی که مشتری در پروفایل خود ثبت میکند. تنها آدرس ایمیل و تلفنهای رسمی و موردتأیید مشتری است. و تمام مکاتبات و پاسخهای شرکت از طریق آنها صورت میگیرد.
جهت اطلاعرسانی رویدادها ، خدمات و سرویسهای ویژه یا پروموشنها ، امکان دارد درناتل برای اعضای وب سایت ایمیل یا پیامک ارسال نماید. در صورتی که کاربران تمایل به دریافت اینگونه ایمیل و پیامکها نداشته باشند، میتوانند عضویت دریافت خبرنامه درناتل را در پروفایل خود لغو کنند.
توجه داشته باشید که 09134498006-03191009011 تنها شمارههایی است که درناتل از طریق آن برای کاربران و مشتریان خود پیامک ( اس ام اس ) ارسال میکند.
همچنین این شمارهها سامانه ارسال پیامک است که وضعیت پردازش سفارش یا رویدادها ، خدمات و سرویسهای ویژه درناتل را به اطلاع کاربران میرساند. و روشن است که امکان دریافت پیامهای شما از طریق آن وجود ندارد.
همچنین ممکن است درناتل از طریق شماره 09134498006. برای برخی کاربران یا مشتریان خود، سؤال نظرسنجی ارسال کند.
بنابراین ارسال هرگونه پیامک تحت عنوان درناتل ، با هر شماره دیگری تخلف و سوء استفاده از نام درناتل است. و در صورت دریافت چنین پیامکی ، لطفاً جهت پیگیری قانونی آن را به Info@dornatell.ir اطلاع دهید.
سیاستهای رعایت حریم شخصی
درناتل به اطلاعات خصوصی اشخاصى که از خدمات سایت استفاده میکنند ، احترام گذاشته و از آن محافظت میکند.
درناتل متعهد میشود در حد توان از حریم شخصی شما دفاع کند. و در این راستا ، تکنولوژی موردنیاز برای هرچه مطمئنتر و امنتر شدن استفاده شما از سایت را، توسعه دهد. درواقع با استفاده از سایت درناتل ، شما رضایت خود را از این سیاست نشان میدهید.
همه مطالب دردسترس از طریق هر یک از خدمات درناتل ، مانند متن ، گرافیک ، آرم ، آیکون دکمه ، تصاویر ، ویدئوهای تصویری ، موارد قابل دانلود و کپی. دادهها و کلیه محتوای تولید شده توسط درناتل جزئی از اموال درناتل محسوب میشود. و حق استفاده و نشر تمامی مطالب موجود و دردسترس در انحصار درناتل است. و هرگونه استفاده بدون کسب مجوز کتبی ، حق پیگرد قانونی را برای درناتل محفوظ میدارد.
علاوهبراین ، اسکریپتها ، و اسامی خدمات قابل ارائه ازطریق هریک از خدمات ایجادشده توسط درناتل و علائم تجاری ثبت شده نیز در انحصار درناتل است. و هرگونه استفاده با مقاصد تجاری پیگرد قانونی دارد.
کاربران مجاز به بهرهبرداری و استفاده از لیست محصولات ، مشخصات فنی ، قیمت و هرگونه استفاده از مشتقات وبسایت درناتل. و یا هر یک از خدمات و یا مطالب ، دانلود یا کپی کردن اطلاعات با مقاصد تجاری. هر گونه استفاده از داده کاوی ، روبات ، یا روشهای مشابه مانند جمع آوری دادهها و ابزارهای استخراج نیستند. و کلیهی این حقوق به صراحت برای درناتل محفوظ است.
در صورت استفاده از هر یک از خدمات درناتل، کاربران مسئول حفظ محرمانه بودن حساب و رمز عبور خود هستند. و تمامی مسئولیت فعالیتهایی که تحت حساب کاربری و یا رمز ورود انجام میپذیرد برعهده کاربران است.
درناتل محصولاتی مناسب استفاده افراد زیر 18 سال به فروش میرساند. و در صورتی که کاربران از سن ذکر شده جوانتر هستند میبایست با اطلاع والدین و یا قیم قانونی ، به خرید و پرداخت اقدام کنند.
تنها مرجع رسمی موردتأیید ما برای ارتباط با شما، پایگاه رسمی این سایت یعنی www.dornatell.ir است. ما با هیچ روش دیگری جز ارسال نامه از طرف آدرسهای رسمی و تایید شده در سایت ، با شما تماس نمیگیریم.
وب سایت درناتل هیچگونه سایت اینترنتی با آدرسی غیر از www.dornatell.ir و همچنین، هیچگونه وبلاگ و شناسه در برنامههای گفتگوی اینترنتی همچون Yahoo Messenger یا MSN Messenger و غیره ندارد. و هیچگاه با این روشها با شما تماس نمیگیرد.
کاربران جهت برقراری ارتباط ، تنها میتوانند از آدرسهای ذکرشده در بخش ارتباط با ما استفاده کنند.
ثبت، پردازش و ارسال سفارش
- روز کاری به معنی روز شنبه تا پنج شنبه هر هفته ، به استثنای تعطیلات عمومی در ایران است. و کلیه سفارشات ثبت شده در طول روزهای کاری و اولین روز پس از تعطیلات پردازش میشوند. درناتل به مشتریان خود در 7 روز هفته و 24 ساعت در روز امکان ثبت سفارش را میدهد.
- کلیه سفارشات ثبت شده در سایت درناتل به وسیله ارسال کد سفارش از طریق پیام کوتاه و پیش فاکتور از طریق ایمیل، در صف پردازش قرار میگیرند. درناتل همواره در ارسال و تحویل کلیه سفارشات ثبت شده ، نهایت دقت و تلاش خود را انجام میدهد. باوجوداین ، در صورتی که موجودی محصولی در درناتل به پایان برسد ، حتی پس از اقدام مشتری به سفارشگذاری ، حق کنسل کردن آن سفارش و یا استرداد وجه سفارش برای درناتل محفوظ است. و یا مشتری میتواند به جای کالای به اتمام رسیده ، محصول دیگری را جایگزین کند.
- در صورت بروز مشکل در پردازش نهایی سبد خرید مانند اتمام موجودی کالا یا انصراف مشتری، مبلغ پرداخت شده طی 24 الی 48 ساعت کاری به حساب مشتری واریز خواهد شد.
- درناتل مجاز است بدون اطلاع قبلی نسبت به توقف سفارشگیری جدید ، اقدام و فروش خود را متوقف کند. و کلیه سفارشهای ثبت شده قبل از توقف سفارشگیری ، پردازش و ارسال میشود. حق قطع فروش کلیه و یا بخشی از محصولات به هر دلیلی مانند اتمام موجودی کالا بدون اطلاع قبلی ، برای درناتل محفوظ است.
- در صورت بروز هرگونه خطا نسبت به درج قیمت و ارزش ریالی کالاهای موجود در سایت درناتل ، حق بلا اثرنمودن سفارش و خرید انجام شده توسط مشتری ، برای درناتل محفوظ است. درناتل در اسرع وقت وجوه دریافتی را طی 24 الی 48 ساعت کاری به حساب اعلام شده توسط مشتری واریز و عودت مینماید. و مشتری با ورود به سایت درناتل میپذیرد از این امر آگاهی داشته و در این خصوص ادعایی نخواهد داشت.
- کاربران باید هنگام سفارش کالای مورد نظر خود، فرم سفارش را با اطلاعات صحیح و به طور کامل تکمیل کنند. بدیهی است درصورت ورود اطلاعات ناقص یا نادرست، سفارش کاربر قابل پیگیری و تحویل نخواهد بود. بنابراین درج آدرس ، ایمیل و شماره تماسهای همراه و ثابت توسط مشتری ، به منزله موردتأیید بودن صحت آنها است. و در صورتی که این موارد به صورت صحیح یا کامل درج نشده باشد ، درناتل جهت اطمینان از صحت و قطعیت ثبت سفارش میتواند از مشتری ، اطلاعات تکمیلی و بیشتری درخواست کند. همچنین ، مشتریان میتوانند نام ، آدرس و تلفن شخص دیگری را برای تحویل گرفتن سفارش وارد کنند. و اگر مبلغ سفارش از پیش پرداخت شده باشد ، تحویل گیرنده سفارش هنگام دریافت کالا باید کارت شناسایی همراه داشته باشد.
- با توجه به ثبت سیستمی سفارش ، به هیچ عنوان امکان صدور فاکتور مجدد یا تغییر مشخصات آن ازجمله تغییر فاکتوری که به نام شخص حقیقی صادر شده ، به نام شخص حقوقی وجود ندارد. بنابراین لازم است مشتریان هنگام ثبت سفارش، نسبت به این مساله دقت لازم را داشته باشند. و اگر نیاز دارند که فاکتور به نام حقوقی برای آنها صادر شود ، هنگام ثبت سفارش خود ، با انتخاب گزینه « تکمیل اطلاعات حقوقی » و وارد کردن مشخصات سازمان موردنظر ، برای خرید سازمانی و دریافت فاکتور رسمی اقدام کنند. همچنین آدرسی که خریدار به عنوان آدرس تحویلگیرنده ثبت یا انتخاب میکند ، در فاکتور درج خواهد شد. و لازم است درخواست کنندگان فاکتور به نام شخص حقوقی هنگام ثبت سفارش به این نکته توجه کافی داشته باشند. چرا که تغییر آدرس درج شده روی فاکتور پس از پردازش و تأیید سفارش ، به هیچ عنوان امکانپذیر نخواهد بود.
- امکان پرداخت در محل برای سفارشاتی که ازطریق باربری ارسال میشوند. یا مبلغ آنها بیشتر از سی میلیون ریال است، وجود ندارد. و لازم است پیش از ارسال ، مبلغ اینگونه سفارشها ازطریق پرداخت کارت به کارت یا پرداخت اینترنتی تسویه شود.
- از آنجا که درناتل یک وبسایت خردهفروشی آنلاین است ، سفارش یک کالا به تعداد بالا ، مغایر با هدف مصرف خریدار است. درصورت ثبت این مورد و یا سفارشاتی که با تعداد اقلام بالایی همراه هستند. لازم است پیش از ارسال ، سفارش مشتریان ابتدا توسط درناتل بررسی و در صورت تأیید ، پردازش گردد. در این موارد پرداخت وجه و تسویه ، قبل از ارسال کالا الزامی است. درغیر اینصورت سفارشات با هماهنگی مشتری کنسل شده و در صورت واریز وجه ، مبلغ پرداخت شده طی 24 الی 48 ساعت کاری به حساب مشتری عودت داده خواهد شد.
- تحویل سفارش در اماکن عمومی همچون کافه ، کافی نت ، رستوران ، هتل و مانند آن امکانپذیر نیست. و لازم است آدرس تحویل ، دقیق و قابل استناد باشد.
- درصورت خرید اعتباری ( استفاده از کد تخفیف یا ووچر ) پس از نهایی شدن سبد ، از نظر قانونی امکان اعمال تغییر در سبد خرید ، و تغییر مبلغ فاکتور به دلایل انصراف از خرید ، حذف یا تغییر کالا یا تعداد کالا وجود ندارد. و اگر مشتری درخواست هرگونه تغییری را داشته باشد ، ووچر یا کدتخفیف باطل خواهد شد و امکان برگرداندن مبلغ آن وجود ندارد.
- در رابطه با سرویس تحویل اکسپرس فروشگاه اینترنتی درناتل ، سفارش درب اصلی ساختمان ( منتهی به خیابان ) تحویل داده میشود.
- لازم به ذکر است افزودن کالا به سبد خرید به معنی رزرو کالا نیست. و هیچگونه حقی را برای مشتریان ایجاد نمیکند. همچنین تا پیش از ثبت نهایی ، هرگونه تغییر از جمله تغییر در موجودی کالا یا قیمت ، روی کالای افزوده شده به سبد خرید اعمال خواهد شد. بنابراین به مشتریانی که تمایل و تصمیم به خرید قطعی دارند ، بهویژه درباره کالاهای ارائه شده تحت عنوان شگفتانگیز که دارای محدودیت تعداد هستند ، توصیه میشود در اسرع وقت سفارش خود را نهایی کنند تا با اتمام موجودی یا تغییر قیمتی کالاها روبرو نشوند.
- شایان ذکر است که سفارش تنها زمانی نهایی میشود که کاربران کد سبد خرید ( dkc ) سفارش خود را دریافت کنند. و بدیهی است که درناتل هیچگونه مسوولیتی نسبت به کالاهایی که در سبد خرید رها شده است، ندارد.
خسارت در هنگام حمل و نقل
درناتل همواره نهایت تلاش خود را میکند تا کلیه سفارشات در نهایت صحت و بدون آسیب به دست مشتریان خود در سراسر کشور برسد.
با توجه به بستهبندی ایمن و استاندارد همهی مرسولات ، تحویل به هر یک از شرکتهای حملونقل معتبر به انتخاب کاربر و اعلام بارنامه مرسوله ( درج در سبد خرید و اطلاع رسانی از طریق سرویس پیام کوتاه ) بدین معنی است که بروز هرگونه حادثه درهنگام حمل و تحویل به عهده شرکت حمل و نقل است. و درناتل تنها درصورت تأیید شرکت حمل کننده سفارش و در راستای تسهیل امور پیگیری ، خسارت را جبران میکند.
آسیبهای ناشی از حمل و نقل باید در عرض 24 ساعت کاری پس از تحویل سفارش به خدمات پس از فروش درناتل اطلاع داده شود. و کالای آسیب دیده به همراه صورت جلسه رسمی شرکت حمل کننده و کلیه متعلقات و فاکتور به خدمات پس از فروش درناتل ارسال شود.
ضوابط و مسئولیتهای مربوط به فروش محصولات درناتل
– اطلاعات هر کالا در وبسایت درناتل ، صرفاً برای اطلاعرسانی است و جنبه مشاوره ندارد. خریدار باید قبل از استفاده کالا نسبت به کسب اطلاعات حرفهای و اخذ مشاوره از متخصص مربوط اقدام کند. همچنین ، نظراتی که کاربران در خصوص کالا در وبسایت درج کردهاند. تجربه یا اطلاعات شخصی افراد است و برای آنها و درناتل مسئولیتی ایجاد نمیکند.
همچنین درناتل مسئولیتی در قبال درستی اطلاعات فراهم شده روی بستهبندی کالا ندارد. و مسئولیت آن با شرکت تولیدکننده کالاست.
– درصورت عدم آگاهی ، اطلاع و ناتوانی مشتری در استفاده از محصولات ، تمامی مسئولیتهای آن بر عهده مشتری است. و فروشگاه درناتل در این خصوص هیچگونه تعهدی نخواهد داشت.
– درصورت تأیید معیوب بودن کالای مرجوعی توسط شرکت تأمین یا تولیدکننده ، درناتل صرفاً هزینه کالا یا سرویس را مطابق فاکتور ( حداکثر تا یک ماه از تاریخ فاکتور ) به مشتری برمیگرداند.
انجام پیگیریهای لازم باید توسط مشتری و از طریق شرکتهای مربوط ( نمایندگیها و تامینکنندگان رسمی کالا) انجام شود.
نظرات کاربران
هدف از ایجاد بخش نظرات در درناتل ، اشتراکگذاری تجربهی خرید و کاربری محصولاتی است که به فروش میرسد. بدیهی است بخش نظرات درناتل با دیگر سایتها و شبکههای اجتماعی متفاوت است.
در این بخش، هر کاربر مجاز است در چهارچوب شرایط و قوانین سایت ، نظرات خود را به اشتراک بگذارد. و پس از بررسی کارشناسان تأیید ، نظرش را روی سایت مشاهده کند.
بدیهی است که اگر قوانین سایت در نظرات کاربری رعایت نشود ، تأیید نمیشوند. و در نتیجه در سایت به نمایش درنمیآیند. درناتل درقبال درستی یا نادرستی نظرات منتشرشده در این قسمت ، هیچگونه مسئولیتی ندارد.
نمایش نظرات کاربران در سایت بههیچوجه به معنی تأیید فنی درناتل دربارهی محتویات نظر نیست. لذا از کاربران محترم تقاضا میشود ، نظرات را اصل و پایهی انتخاب و تصمیمگیری خود قرار ندهند.
شرایط و قوانین درج نظر در بخش نظرات کاربران
– فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید. بهتر است از فضای خالی ( Space ) بیش از حد معمول ، کشیدن حروف یا کلمات. استفادهی مکرر از یک حرف یا کلمه ، شکلک و ایموجی در متن خودداری کنید.
– برای نظر یا نقد و بررسی خود عنوانی متناسب با متن انتخاب کنید. یک عنوان خوب کاربران را برای خواندن نظر شما ترغیب خواهد کرد.
– نقد کاربران باید شامل قوتها و ضعفهای محصول در استفادهی عملی و تجربهی شخصی باشد. و مزایا و معایب بهصورت خلاصه و تیتروار در محل تعیینشده درج شود. لازم است تا حد ممکن از مبالغه و بزرگنمایی مزایا یا معایب محصول خودداری کنید.
– نقد مناسب ، نقدی است که فقط معایب یا فقط مزایا را در نظر نگیرد. بلکه بهطور واقعبینانه معایب و مزایای هر محصول را درکنار هم بررسی کند.
– باتوجه به تفاوت در سطح محصولات مختلف و تفاوت عمده در قیمتهای آنها ، لازم است نقد و بررسی هر محصول باتوجه به قیمت آن صورت گیرد؛ نه بهصورت مطلق.
– جهت احترام گذاشتن به وقت بازدیدکنندگان سایت ، لازم است هنگام نوشتن نقد، مطالب غیرضروری را حذف نموده. و فقط مطالب ضروری و مفید را در نقدتان لحاظ کنید.
– باتوجه به ساختار بخش نظرات ، از سؤالکردن یا درخواست راهنمایی در این بخش خودداری کرده. و سؤال یا درخواست راهنمایی خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید.
– کاربران ارسالکنندهی نظر موظفاند از ادبیات محترمانه استفاده کرده. و از توهین به دیگر کاربران یا سایر افراد پرهیز کنند. بدیهی است هرگونه توهین به فرد یا افراد و استفاده از کلمات نامناسب ، باعث تاییدنشدن نظر کاربر میشود.
– قسمت نظرات سایت ، با تالارهای گفتوگو ( فروم ) متفاوت است. لذا برای حفظ ساختار ، مباحث خارج از چهارچوبی که حالت بحث و گفتوگو دارد ، تایید نخواهد شد.
– تمام کاربران حق دارند نظرات خود را به شرط رعایت قوانین ، در سایت منتشر کنند. لذا حتی اگر نظری را به دور از واقعیت، جانبدارانه یا اشتباه یافتید ، نباید نظردهنده را مخاطب قرار دهید یا از وی انتقاد کنید. هر کاربر تنها میتواند نظر خود را عنوان کرده و قضاوت را به خوانندگان نظرات واگذار کند.
– ازطریق نمودار تغییر قیمت در سایت میتوانید از تغییرات قیمت آگاه شوید. لذا بههیچوجه در بخش نظرات مبلغ « قیمت » را ذکر نکرده، دربارهی آن سؤال نکنید و نظری ندهید.
– در نظرات خود ، از بزرگنمایی یا اغراق دربارهی قوتها یا ضعفهای محصول خودداری کنید. بدیهی است تا حد ممکن هرگونه نظر مبالغهآمیز یا به دور از واقعیت تأیید نخواهد شد.
– باتوجه به مسئولیت سایت درقبال لینکهای موجود در آن ، نباید لینک سایتهای دیگر را در نظرات خود ثبت کنید. دقت داشته باشید تا جای ممکن از هرگونه لینکدادن ( فرستادن ) دیگر کاربران به سایتهای دیگر و درج ایمیل یا نام کاربری شبکههای اجتماعی خودداری کنید.
– تنها نظراتی تأیید خواهند شد که مرتبط با محصول موردنظر باشند. لذا بحثهای متفرقه و غیرمرتبط با محصول را مطرح نکنید.
– کاربران میتوانند نقد خود به هر بخش از درناتل را در قسمت مربوط اعلام کنند. لذا هیچگونه نقدی را دربارهی سایت یا خدمات آن در قسمت نظرات ننویسید.
– توجه داشته باشید ، مسائلی را که از آن اطمینان ندارید ، بههیچوجه در نظرات ثبت نکنید. همچنین از بازنشر شایعات یا اطلاعات غیرمطمئن درمورد محصولات جداً خودداری کنید.
– بهتر است مطالبی در این بخش ثبت شود که برای بازدیدکنندگان سایت مفید باشد. لذا از بیان هرگونه مطالب شخصی ، غیرمرتبط یا غیرضروری در این بخش پرهیز کنید.
– لازم است نظرات خود را به صورت نگارشی ثبت کرده و از کوتاهکردن کلمات یا استفاده از ادبیات محاوره تا جای ممکن خودداری کنید. استفاده از ادبیات نوشتاری که قابلیت نمایش در سایت را داشته باشد ، لازمهی تأیید نظرات کاربران است.