گوگل اکنون به شما می‌گوید چه زمانی نباید به نتایج جست‌و‌جوی آن اعتماد کنید

مهدی حاج رحیمی
218 بازدید

گوگل اخیرا قابلیت جدیدی را به موتور جست‌و‌جوی خود اضافه کرد که به کمک آن می‌توانید مطلع شوید چه زمانی نتایجی که به نمایش در می‌آیند قابل اعتماد نیستند و نباید آن‌ها را به طور حتم باور کرد.

این روزها بازار شایعات در رابطه با همه چیز داغ است. در واقع اگر بخواهیم کمی واقع‌بین هم باشیم، خبرهای دروغ زیادی برای جلب توجه منتشر می‌شوند که خب تشخیص آن‌ها از خبرهای حقیقی بسیار مشکل است؛ خصوصا برای آن دسته از افرادی که اطلاعات زیادی از یک بخش خاص ندارند و در حقیقت یک کاربر معمولی به حساب می‌آیند.

اما قابلیت جست‌و‌جوی گوگل اخیرا قابلیت جدیدی را دریافت کرده که به شما کمک می‌کند این خبرها را از واقعیت تشخیص دهید. طبق گفته‌های گوگل، دریافت اطلاعات به موقع و مطمئن این روزها اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده و هنگامی هم که کاربران در رابطه با مطلبی در فضای مجازی، از دوستان یا شبکه‌های اجتماعی می‌شوند، تمایل پیدا می‌کنند برای کسب اطلاعات بیشتر هم که شده از طریق جست‌و‌جو در گوگل اطلاعات بیشتری در رابطه با آن پیدا کنند. این‌جاست که ممکن است برخی افراد سودجو، اطلاعات نادرست و دروغ را به خورد مردم بدهند، بدون اینکه کسی متوجه این موضوع شود.

گوگل اخیرا اعلام کرد: «قابلیت جست‌و‌جوی گوگل یا همان Google Search همیشه با بهترین و کاربردی‌ترین نتایجی که می‌تواند فراهم کند کنارتان حضور خواهد داشت اما گاهی اوقات اطلاعات موثق و قابل اعتمادی که به دنبال آن هستید هنوز در بستر اینترنت منتشر نشده‌اند. این موضوع خصوصا در رابطه با خبرهای دست اول یا موضوعات داغ که اطلاعات پیرامون آن‌ها در دوره‌های ابتدایی انتشار ممکن است کاملا دروغ باشند صدق می‌کند.

برای مقابله با چنین مواردی، گوگل می‌گوید قادر است متوجه این موضوع بشود که چه زمانی یک موضوع به سرعت در حال انتشار است در حالی که هنوز وب‌سایت‌های زیادی آن را بررسی نکرده‌اند. در این حالت، گوگل بعد از یافتن نتایج مربوط به جست‌و‌جوی شما، پیغامی را برایتان به نمایش در می‌آورد با این مضمون که اطلاعاتی را که در ادامه می‌خوانید ممکن است درست نباشند و دائما در حال تغییر هستند. بنابراین بهتر است بعدا در این رابطه جست‌و‌جو کنید تا نتایج قابل اعتمادتری بدست بیاید.

سال گذشته بود که گوگل یک قابلیت دیگر به Google Search اضافه کرد برای زمانی که نتوانست نتایجی را مطابق خواسته‌ی کاربر به نمایش در بیاورد. اخیرا هم شاهد اضافه شدن بخش جدیدی تحت عنوان «About This Result» هستیم که اجازه می‌دهد کاربران در رابطه با منابعی که برای انتشار موضوع مورد نظر وجود دارند اطلاعات بیشتری کسب کنند تا بدین ترتیب بتوانند راحت‌تر تصمیم بگیرند آیا می‌توان به پاسخی که دریافت کردند اعتماد داشت یا خیر.

طبق گفته‌های گوگل، هدف از انجام این کارها این است که فضای بیشتری پیرامون یک موضوع و نتیجه‌ی جست‌و‌جوی کاربران برایشان فراهم شود تا بتوانند با خیال آسوده‌تری اطلاعات مورد نظر را سنجیده و باور کنند. این قابلیت در ابتدا برای کاربران انگلستان و آمریکا و سپس طی ماه‌های آینده برای سایر مناطق نیز در دسترس قرار خواهد گرفت.

دسته بندی اخبار روز
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تضمین قیمت را از درنا تل بخواهید

نمادهای ما

عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین پیشنهادها و تخفیف های ما زودتر از بقیه با خبر شوید!
سبد خرید

سبد خرید شما خالی است.

ورود به سایت