شرایط و قوانین
کاربر گرامي لطفاً موارد زير را جهت استفاده بهينه از خدمات و برنامههاي کاربردي درناتل به دقت ملاحظه فرماييد.
ورود کاربران به وبسايت درناتل هنگام استفاده از پروفايل شخصي، طرحهاي تشويقي، ويدئوهاي رسانه تصويري درناتل و ساير خدمات ارائه شده توسط درناتل به معناي آگاه بودن و پذيرفتن شرايط و قوانين و همچنين نحوه استفاده از سرويسها و خدمات درناتل است. توجه داشته باشيد که ثبت سفارش نيز در هر زمان به معني پذيرفتن کامل کليه شرايط و قوانين درناتل از سوي کاربر است.
لازم به ذکر است شرايط و قوانين مندرج، جايگزين کليه توافقهاي قبلي محسوب ميشود.
قوانين عمومي
توجه داشته باشيد کليه اصول و رويههاي درناتل منطبق با قوانين جمهوري اسلامي ايران، قانون تجارت الکترونيک و قانون حمايت از حقوق مصرف کننده است و متعاقبا کاربر نيز موظف به رعايت قوانين مرتبط با کاربر است. در صورتي که در قوانين مندرج، رويهها و سرويسهاي درناتل تغييراتي در آينده ايجاد شود، در همين صفحه منتشر و به روز رساني مي شود و شما توافق ميکنيد که استفاده مستمر شما از سايت به معني پذيرش هرگونه تغيير است.
تعريف مشتري يا کاربر
مشتري يا کاربر به شخصي گفته ميشود که با اطلاعات کاربري خود که در فرم ثبتنام درج کرده است، به ثبت سفارش يا هرگونه استفاده از خدمات درناتل اقدام کند.
همچنين از آنجا که درناتل يک وبسايت خردهفروشي آنلاين است، طبق قانون تجارت الکترونيک مشتري يا مصرف کننده هر شخصي است که به منظوري جز تجارت يا شغل حرفهاي به خريد کالا يا خدمات اقدام ميکند.
تعريف فروشنده و شرايط کالاهاي فروشندگان
محصولات ارايه شده در وبسايت، يا توسط درناتل از شرکتهاي معتبر و واردکنندگان رسمي و قانوني خريداري و عرضه ميشود و يا برخي فروشندگان با درناتل همکاري ميکنند و محصولات خود را بهواسطه اين فروشگاه اينترنتي، به صورت آنلاين به فروش ميرسانند. منظور از کالاي فروشندگان، گروه دوم است و فروشنده، شخصي حقيقي يا حقوقي است که محصول خود را در وبسايت درناتل عرضه کرده، به فروش مي رساند. همچنين اعتبار فروشندهها توسط درناتل بررسي و مدارک مورد نياز از ايشان اخذ ميشود.
– مسئوليتهاي مربوط به کيفيت، قيمت، محتوا، شرايط و همچنين خدمات پس از فروش محصول بر عهده فروشندگان است.
– فاکتور کالاهايي که توسط فروشندگان در سايت عرضه ميشود، در صورت درخواست خريدار توسط فروشنده ارسال ميشود.
– خريداران حداکثر تا 2 روز بعد از ثبت سفارش و قطعي شدن آن، فرصت دارند درخواست ارسال فاکتور را ثبت کنند.
– سفارشهايي که داراي حداقل يک کالا از فروشندگان باشند و تا ساعت 16 هر روز کاري نهايي شوند ، حداقل 1 روز کاري بعد (طبق زمان تحويل اعلامشده در سايت) در تهران و شهرستانها، ارسال خواهند شد.
– 1 روز کاري فاصله زماني تحويل براي کالاهاي فروشندگان، به معناي اين است که در صورت خريد کالاي فروشندگان ، شروع پردازش سفارش حداکثر 1 روز پس از زمان سفارشگذاري در درناتل است.
– منظور از ? روز کاري، زمان آمادهسازي و ارسال کالا به انبار درناتل توسط فروشنده است، که امکان دارد اين زمان بسته به نوع کالا تغيير يابد.
– در صورت بروز تاخير در پردازش سفارش شما، اين موضوع از طريق پيامک به شما اطلاع رساني شده و درناتل تلاش خواهد کرد محصول/محصولات مورد نظر شما را ظرف 72 ساعت تامين کند، درصورت عدم تامين کالا بعد از ?? ساعت، اقلام در انتظار تامين سفارش شما بصورت سيستمي لغو خواهد شد.
– در شرايط خاص مثل فروش شگفتانگيز، احتمال لغو شدن سفارش مربوط به محصولات فروشندگان به دلايلي مانند اتمام موجودي کالا وجود دارد و درناتل مجاز است بدون اطلاع قبلي نسبت به توقف سفارشگيري جديد، اقدام و فروش را متوقف کند.
– در صورتيکه درناتل تخفيف به شرط خريد تا سقف خاصي را اعلام کرد (Discount Voucher)، ميزان خريد از کالاهاي فروشندگان محاسبه نميشود و اين کالاها مشمول استفاده از اين تخفيفها نميشوند.
– نحوه برگشت از فروش کالاهاي فروشندگان طبق رويه درناتل است، با اين تفاوت که فروشنده مسئوليت هرگونه عدم مطابقت را به عهده ميگيرد.
– به کالاهاي فروشندگان تخفيف سازماني تعلق نميگيرد.
– خدمات پس از فروش درناتل تنها درصورتي درخواست مشتري مبني بر بازگرداندن کالاي فروشندگان را ميپذيرد که محصول باز نشده باشد و قیمت ها ثابت باشد جدا نشده باشد.
ارتباطات الکترونيکي
هنگامي که شما از سرويسها و خدمات درناتل استفاده ميکنيد، سفارش اينترنتي خود را ثبت يا خريد ميکنيد و يا به درناتل ايميل ميزنيد، اين ارتباطات به صورت الکترونيکي انجام ميشود و در صورتي که درخواست شما با رعايت کليه اصول و رويهها باشد، شما موافقت ميکنيد که درناتل به صورت الکترونيکي (از طريق پست الکترونيکي، سرويس پيام کوتاه و ساير سرويسهاي الکترونيکي) به درخواست شما پاسخ دهد.
همچنين آدرس ايميل و تلفنهايي که مشتري در پروفايل خود ثبت ميکند، تنها آدرس ايميل و تلفنهاي رسمي و مورد تاييد مشتري است و تمام مکاتبات و پاسخهاي شرکت از طريق آنها صورت ميگيرد.
جهت اطلاعرساني رويدادها، خدمات و سرويسهاي ويژه يا پروموشنها، امکان دارد درناتل براي اعضاي وب سايت ايميل يا پيامک ارسال نمايد. در صورتي که کاربران تمايل به دريافت اينگونه ايميل و پيامکها نداشته باشند، ميتوانند عضويت دريافت خبرنامه درناتل را در پروفايل خود لغو کنند.
توجه داشته باشيد که 03133518206 تنها شمارههايي است که درناتل از طريق آن براي کاربران و مشتريان خود پيامک (اس ام اس) ارسال ميکند. همچنين اين شمارهها سامانه ارسال پيامک است که وضعيت پردازش سفارش يا رويدادها، خدمات و سرويسهاي ويژه درناتل را به اطلاع کاربران ميرساند و روشن است که امکان دريافت پيامهاي شما از طريق آن وجود ندارد.
همچنين ممکن است درناتل از طريق شماره 09134498006.براي برخي کاربران يا مشتريان خود، سوال نظرسنجي ارسال کند.
بنابراين ارسال هرگونه پيامک تحت عنوان درناتل، با هر شماره ديگري تخلف و سوء استفاده از نام درناتل است و در صورت دريافت چنين پيامکي، لطفاً جهت پيگيري قانوني آن را به Info@dornatell.irاطلاع دهيد.
سياستهاي رعايت حريم شخصي
درناتل به اطلاعات خصوصي اشخاصى که از خدمات سايت استفاده ميکنند، احترام گذاشته و از آن محافظت ميکند.
درناتل متعهد ميشود در حد توان از حريم شخصي شما دفاع کند و در اين راستا، تکنولوژي مورد نياز براي هرچه مطمئنتر و امنتر شدن استفاده شما از سايت را، توسعه دهد. در واقع با استفاده از سايت درناتل، شما رضايت خود را از اين سياست نشان ميدهيد.
همه مطالب در دسترس از طريق هر يک از خدمات درناتل، مانند متن، گرافيک، آرم، آيکون دکمه، تصاوير، ويدئوهاي تصويري، موارد قابل دانلود و کپي، دادهها و کليه محتواي توليد شده توسط درناتل جزئي از اموال درناتل محسوب ميشود و حق استفاده و نشر تمامي مطالب موجود و در دسترس در انحصار درناتل است و هرگونه استفاده بدون کسب مجوز کتبي، حق پيگرد قانوني را براي درناتل محفوظ ميدارد. علاوه بر اين، اسکريپتها، و اسامي خدمات قابل ارائه از طريق هر يک از خدمات ايجاد شده توسط درناتل و علائم تجاري ثبت شده نيز در انحصار درناتل است و هر گونه استفاده با مقاصد تجاري پيگرد قانوني دارد. کاربران مجاز به بهرهبرداري و استفاده از ليست محصولات، مشخصات فني، قيمت و هر گونه استفاده از مشتقات وبسايت درناتل و يا هر يک از خدمات و يا مطالب، دانلود يا کپي کردن اطلاعات با مقاصد تجاري، هر گونه استفاده از داده کاوي، روبات، يا روشهاي مشابه مانند جمع آوري دادهها و ابزارهاي استخراج نيستند و کليه اين حقوق به صراحت براي درناتل محفوظ است. در صورت استفاده از هر يک از خدمات درناتل، کاربران مسئول حفظ محرمانه بودن حساب و رمز عبور خود هستند و تمامي مسئوليت فعاليتهايي که تحت حساب کاربري و يا رمز ورود انجام ميپذيرد به عهده کاربران است. درناتل محصولاتي مناسب استفاده افراد زير 18 سال به فروش ميرساند و در صورتي که کاربران از سن ذکر شده جوانتر هستند ميبايد با اطلاع والدين و يا قيم قانوني، به خريد و پرداخت اقدام کنند.
تنها مرجع رسمي مورد تاييد ما براي ارتباط با شما، پايگاه رسمي اين سايت يعني www.dornatell.ir است. ما با هيچ روش ديگري جز ارسال نامه از طرف آدرسهاي رسمي و تاييد شده در سايت، با شما تماس نميگيريم. وب سايت درناتل هيچگونه سايت اينترنتي با آدرسي غير از www.dornatell.ir و همچنين، هيچ گونه وبلاگ و شناسه در برنامههاي گفتگوي اينترنتي همچون Yahoo Messenger يا MSN Messenger و غيره ندارد و هيچ گاه با اين روشها با شما تماس نميگيرد. کاربران جهت برقراري ارتباط، تنها ميتوانند از آدرسهاي ذکر شده در بخش ارتباط با ما استفاده کنند.
ثبت، پردازش و ارسال سفارش
– روز کاري به معني روز شنبه تا پنج شنبه هر هفته، به استثناي تعطيلات عمومي در ايران است و کليه سفارشهاي ثبت شده در طول روزهاي کاري و اولين روز پس از تعطيلات پردازش ميشوند. درناتل به مشتريان خود در 7 روز هفته و 24 ساعت در روز امکان سفارشگذاري ميدهد.
– کليه سفارشهاي ثبت شده در سايت درناتل به وسيله ارسال کد سفارش از طريق پيام کوتاه و پيش فاکتور از طريق ايميل، در صف پردازش قرار ميگيرند. درناتل همواره در ارسال و تحويل کليه سفارشهاي ثبت شده، نهايت دقت و تلاش خود را انجام ميدهد. با وجود اين، در صورتي که موجودي محصولي در درناتل به پايان برسد، حتي پس از اقدام مشتري به سفارشگذاري، حق کنسل کردن آن سفارش و يا استرداد وجه سفارش براي درناتل محفوظ است و يا مشتري ميتواند به جاي کالاي به اتمام رسيده، محصول ديگري را جايگزين کند.
– در صورت بروز مشکل در پردازش نهايي سبد خريد مانند اتمام موجودي کالا يا انصراف مشتري، مبلغ پرداخت شده طي 24 الي 48 ساعت کاري به حساب مشتري واريز خواهد شد.
– درناتل مجاز است بدون اطلاع قبلي نسبت به توقف سفارشگيري جديد، اقدام و فروش خود را متوقف کند و کليه سفارشهاي ثبت شده قبل از توقف سفارشگيري، پردازش و ارسال ميشود. حق قطع فروش کليه و يا بخشي از محصولات به هر دليلي مانند اتمام موجودي کالا بدون اطلاع قبلي، براي درناتل محفوظ است.
– در صورت بروز هرگونه خطا نسبت به درج قيمت و ارزش ريالي کالاهاي موجود در سايت درناتل، حق بلا اثر نمودن سفارش و خريد انجام شده توسط مشتري، براي درناتل محفوظ است. درناتل در اسرع وقت وجوه دريافتي را طي 24 الي 48 ساعت کاري به حساب اعلام شده توسط مشتري واريز و عودت مينمايد و مشتري با ورود به سايت درناتل ميپذيرد از اين امر آگاهي داشته و در اين خصوص ادعايي نخواهد داشت.
– کاربران بايد هنگام سفارش کالاي مورد نظر خود، فرم سفارش را با اطلاعات صحيح و به طور کامل تکميل کنند. بديهي است درصورت ورود اطلاعات ناقص يا نادرست، سفارش کاربر قابل پيگيري و تحويل نخواهد بود. بنابراين درج آدرس، ايميل و شماره تماسهاي همراه و ثابت توسط مشتري، به منزله مورد تاييد بودن صحت آنها است و در صورتي که اين موارد به صورت صحيح يا کامل درج نشده باشد، درناتل جهت اطمينان از صحت و قطعيت ثبت سفارش ميتواند از مشتري، اطلاعات تکميلي و بيشتري درخواست کند.همچنين، مشتريان ميتوانند نام، آدرس و تلفن شخص ديگري را براي تحويل گرفتن سفارش وارد کنند و اگر مبلغ سفارش از پيش پرداخت شده باشد، تحويل گيرنده سفارش هنگام دريافت کالا بايد کارت شناسايي همراه داشته باشد.
– با توجه به ثبت سيستمي سفارش، به هيچ عنوان امکان صدور فاکتور مجدد يا تغيير مشخصات آن از جمله تغيير فاکتوري که به نام شخص حقيقي صادر شده، به نام شخص حقوقي وجود ندارد. بنابراين لازم است مشتريان هنگام ثبت سفارش، نسبت به اين مساله دقت لازم را داشته باشند و اگر نياز دارند که فاکتور به نام حقوقي براي آنها صادر شود، هنگام ثبت سفارش خود، با انتخاب گزينه ” تکميل اطلاعات حقوقي ” و وارد کردن مشخصات سازمان موردنظر، براي خريد سازماني و دريافت فاکتور رسمي اقدام کنند.
همچنين آدرسي که خريدار به عنوان آدرس تحويلگيرنده ثبت يا انتخاب ميکند، در فاکتور درج خواهد شد و لازم است درخواست کنندگان فاکتور به نام شخص حقوقي هنگام ثبت سفارش به اين نکته توجه کافي داشته باشند، چرا که تغيير آدرس درج شده روي فاکتور پس از پردازش و تاييد سفارش، به هيچ عنوان امکانپذير نخواهد بود.
– امکان پرداخت در محل براي سفارشهايي که از طريق باربري ارسال ميشوند يا مبلغ آنها بيشتر از سي ميليون ريال است، وجود ندارد و لازم است پيش از ارسال، مبلغ اينگونه سفارشها از طريق پرداخت کارت به کارت يا پرداخت اينترنتي تسويه شود.
– از آنجا که درناتل يک وبسايت خردهفروشي آنلاين است، سفارش يک کالا به تعداد بالا، مغاير با هدف مصرف خريدار است، در صورت ثبت اين مورد و يا سفارشاتي که با تعداد اقلام بالايي همراه هستند، لازم است پيش از ارسال، سفارش مشتريان ابتدا توسط درناتل بررسي و در صورت تاييد، پردازش گردد. در اين موارد پرداخت وجه و تسويه، قبل از ارسال کالا الزامي است؛ درغير اينصورت سفارشات با هماهنگي مشتري کنسل شده و در صورت واريز وجه، مبلغ پرداخت شده طي 24 الي 48 ساعت کاري به حساب مشتري عودت داده خواهد شد.
– تحويل سفارش در اماکن عمومي همچون کافه، کافي نت، رستوران، هتل و مانند آن امکانپذير نيست و لازم است آدرس تحويل، دقيق و قابل استناد باشد
– در صورت خريد اعتباري (استفاده از کد تخفيف يا ووچر) پس از نهايي شدن سبد، از نظر قانوني امکان اعمال تغيير در سبد خريد، و تغيير مبلغ فاکتور به دلايل انصراف از خريد، حذف يا تغيير کالا يا تعداد کالا وجود ندارد و اگر مشتري درخواست هرگونه تغييري را داشته باشد، ووچر يا کد تخفيف باطل خواهد شد و امکان برگرداندن مبلغ آن وجود ندارد.
– در رابطه با سرويس تحويل اکسپرس فروشگاه اينترنتي درناتل، سفارش درب اصلي ساختمان (منتهي به خيابان) تحويل داده ميشود.
– لازم به ذکر است افزودن کالا به سبد خريد به معني رزرو کالا نيست و هيچ گونه حقي را براي مشتريان ايجاد نميکند. همچنين تا پيش از ثبت نهايي، هرگونه تغيير از جمله تغيير در موجودي کالا يا قيمت، روي کالاي افزوده شده به سبد خريد اعمال خواهد شد. بنابراين به مشترياني که تمايل و تصميم به خريد قطعي دارند، بهويژه درباره کالاهاي ارائه شده تحت عنوان شگفتانگيز که داراي محدوديت تعداد هستند، توصيه ميشود در اسرع وقت سفارش خود را نهايي کنند تا با اتمام موجودي يا تغيير قيمتي کالاها روبرو نشوند. شايان ذکر است سفارش تنها زماني نهايي ميشود که کاربران کد سبد خريد (dkc) سفارش خود را دريافت کنند و بديهي است که درناتل هيچگونه مسووليتي نسبت به کالاهايي که در سبد خريد رها شده است، ندارد.
شرايط خريداري حواله خودرو
– لازم است مالک نهايي خودرو با خريدار (صاحب پروفايل) يکي باشد، بنابراين خودرو نبايد با حساب کاربري شخص ديگري به جز مالک نهايي، خريداري شود.
– با ثبت سفارش و پرداخت وجه، پس از تاييد پرداخت، حواله خريد براي خريدار (کاربر) صادر ميشود و قرارداد خريد خودرو ميان خريدار و فروشنده در حضور نماينده درناتل و بصورت حضوري منعقد خواهد شد. حواله خريد در زمان انعقاد قرارداد خريد، توسط نماينده درناتل بابت ثمن قرارداد به فروشنده ارائه خواهد شد.
– ذينفع حواله کاربر است نه صاحب حساب واريز کننده وجه. ولي درصورتيکه پس از خريد و پيش از انعقاد قرارداد، صاحب حساب بانکي به مالکيت کاربر اعتراض نمايد و مراتب اعتراض را کتبا به درناتل اطلاع دهد، وجه به حساب وي مسترد و سفارش لغو خواهد شد. پس از انعقاد قرارداد، نظر به اينکه مراقبت از اطلاعات حساب با صاحب آن است، درناتل هيچ مسووليتي را نميپذيرد.
– درصورتيکه به هر دليل سفارش لغو شود، وجه به همان حساب اوليه باز ميگردد و در اينصورت هيچ اعتراضي از سوي کاربر يا اشخاص ديگر پذيرفته نخواهد شد.
– تحويل خودرو فقط در شهر تهران صورت ميگيرد.
– با توجه به محدوديت عرضه خودرو، در صورت قطعي نشدن سفارش، وجه پرداختي ظرف 24 ساعت به حساب مشتري مسترد ميشود.
شرايط خريداري کارت هديه
– با اولين استفاده، کارت هديه در حساب کاربري ثبت ميشود و امکان استفاده از آن براي ديگر کاربران وجود نخواهد داشت.
– لازم نيست تمام اعتبار (ريالي) کارت هديه در اولين خريد، خرج شود. اعتبار کارت هديه را ميتوان در چند سبد خريد مجزا استفاده کرد .
– امکان استفاده از دو يا چند کارت هديه براي ثبت يک سفارش وجود ندارد.
– در صورت مرجوع کردن کالاهايي که با استفاده از اعتبار کارت هديه خريداري شده، مبلغ آنها به حساب همان کارت هديه بازميگردد.
– کارت هديه قابل مرجوع کردن يا تعويض نيست .
– اعتبار کارت هديه درناتل قابل تبديل به وجه نقد نيست .
– اگر مبلغ سفارش بيش از اعتبار کارت هديه باشد، ميتوان باقيمانده را با روشهاي عادي پرداخت کرد.
– لازم است پس از خريد، کارت هديه را مدتي نزد خود نگه داريد.
خسارت در هنگام حمل و نقل
درناتل همواره نهايت تلاش خود را ميکند تا کليه سفارشها در نهايت صحت و بدون آسيب به دست مشتريان خود در سراسر کشور برسد. با توجه به بستهبندي ايمن و استاندارد همه مرسولات، تحويل به هر يک از شرکتهاي حمل و نقل معتبر به انتخاب کاربر و اعلام بارنامه مرسوله (درج در سبد خريد و اطلاع رساني از طريق سرويس پيام کوتاه) به اين معني است که بروز هر گونه حادثه در هنگام حمل و تحويل به عهده شرکت حمل و نقل است و درناتل تنها در صورت تاييد شرکت حمل کننده سفارش و در راستاي تسهيل امور پيگيري، خسارت را جبران ميکند.
آسيبهاي ناشي از حمل و نقل بايد در عرض 24 ساعت کاري پس از تحويل سفارش به خدمات پس از فروش درناتل اطلاع داده شود و کالاي آسيب ديده به همراه صورت جلسه رسمي شرکت حمل کننده و کليه متعلقات و فاکتور به خدمات پس از فروش درناتل ارسال شود.
براي اطلاعات بيشتر به صفحه رويههاي بازگرداندن کالا مراجعه کنيد.
سرويس مهلت تست ? روزه درناتل
در راستاي ايجاد سرويسهاي ارزش افزوده، درناتل با همکاري کليه تامين کنندگان خود اين امکان را ايجاد نموده تا کليه کالاهايي که نياز به تست دارند، تا 7 روز پس از تحويل، داراي فرصت تست باشند و هر گونه نقص فني در دستگاه شامل سرويس تعويض بدون قيد و شرط و فراتر از سرويس گارانتي محصول، ميشود. لازم به ذکر است که با توجه به گستردگي گروههاي کالاي ارايه شده در وب سايت درناتل، کليه محصولاتي که بايد از نظر فيزيکي سالم به دست مصرف کننده برسند (مانند کالاهاي گروههاي کتاب و رسانه و اسباب بازي يا کالاهاي مصرفي مانند کارتريج و جوهر چاپگر) داراي گارانتي سلامت فيزيکي هستند و مشمول 7 روز مهلت تست و بازگشت کالا نميشوند.
همچنين عکس محصولات جهت اطلاع و کمک به خريد مشتري است و از آنجا که ممکن است در پاره اي جزييات با کالاي اصلي تفاوت هايي داشته باشد به استناد آنها نمي توان اعلام مغايرت کرد. ملاک وجود مغايرت در مشخصات کالا، مشخصات فني درج شده در وب سايت است.
لازم به توجه است که ايرادهاي اعلام شده توسط مشتري، توسط کارشناسان خدمات پس از فروش درناتل کنترل و بررسي ميشود و در صورت تائيد وجود نقص فني، کالا مشمول استفاده از سرويس فوق ميشود. همچنين، اين سرويس، اشکالهاي فني که در اثر استفاده نادرست کاربر از کالا ايجاد شود، را شامل نميشود.
آسيبهاي فيزيکي ناشي از حمل و نقل شامل استفاده از اين سرويس نميشود و جهت اطلاع بيشتر شرايط مربوط به خسارت در هنگام حمل و نقل را مطالعه فرماييد.
براي استفاده از سرويس تضمين تعويض 7 روزه درناتل، دقت فرماييد که کالا به خوبي بستهبندي شود، لوازم جانبي و فاکتور به صورت کامل به همراه آن ارسال شود.
در صورتي که کالاي برگشتي در شرايط اوليه خود توسط درناتل دريافت نشود، امکان سرويس دهي وجود ندارد و کالا خارج از شرايط تعويض محسوب مي شود.
در صورتي که موجودي کالاي آسيب ديده در درناتل به اتمام برسد، و درناتل امکان تعويض کالاي آسيب ديده با کالاي جايگزين را نداشته باشد، ميتواند مبلغ کالا را به حساب خريدار استرداد نمايد و نوسانهاي قيمت باعث کاهش و يا افزايش اين مبلغ نميشود.
ضوابط و مسئوليتهاي مربوط به فروش محصولات آرايشي و بهداشتي,
– اطلاعات هر محصول آرايشي بهداشتي در وبسايت درناتل، صرفاً براي اطلاعرساني است و جنبه مشاوره ندارد. خريدار بايد قبل از استفاده از مواد آرايشي بهداشتي نسبت به کسب اطلاعات حرفهاي و اخذ مشاوره از متخصص مربوط اقدام کند. همچنين،نظراتي که کاربران در خصوص کالا در وبسايت درج کردهاند، تجربه يا اطلاعات شخصي افراد است و براي آنها و ديجيکالا مسئوليتي ايجاد نميکند. همچنين درناتل مسئوليتي در قبال درستي اطلاعات فراهم شده روي بستهبندي کالا ندارد و مسئوليت آن با شرکت توليدکننده کالاست.
– درصورت عدم آگاهي، اطلاع و ناتواني مشتري در استفاده از محصولات آرايشي و بهداشتي و يا ايجاد خسارت نسبت به خود يا محصول، تمامي مسئوليتهاي آن بر عهده مشتري است و فروشگاه درناتل در اين خصوص هيچگونه تعهدي نخواهد داشت.
– در صورت تاييد معيوب بودن کالاي مرجوعي توسط شرکت تامين يا توليدکننده، درناتل صرفا هزينه کالا يا سرويس را مطابق فاکتور (حداکثر تا يک ماه از تاريخ فاکتور) به مشتري برميگرداند.
– درناتل نسبت به عوارض جسمي و بيماريهاي ناشي از استفاده محصولات آرايشي و بهداشتي (از قبيل حساسيتهاي پوستي، جراحات و …) مسئوليت و پاسخگويي ندارد. انجام پيگيريهاي لازم بايد توسط مشتري و از طريق شرکتهاي مربوط ( نمايندگيها و تامينکنندگان رسمي کالا) انجام شود.
براي اطلاعات بيشتر به صفحه رويههاي بازگرداندن کالا مراجعه کنيد.
نظرات کاربران
هدف از ايجاد بخش نظرات در درناتل، اشتراکگذاري تجربهي خريد و کاربري محصولاتي است که به فروش ميرسد. بديهي است بخش نظرات درناتل با ديگر سايتها و شبکههاي اجتماعي متفاوت است. در اين بخش، هر کاربر مجاز است در چهارچوب شرايط و قوانين سايت، نظرات خود را به اشتراک بگذارد و پس از بررسي کارشناسان تاييد، نظرش را روي سايت مشاهده کند. بديهي است که اگر قوانين سايت در نظرات کاربري رعايت نشود، تاييد نميشوند و در نتيجه در سايت به نمايش درنميآيند. درناتل در قبال درستي يا نادرستي نظرات منتشرشده در اين قسمت، هيچگونه مسئوليتي ندارد. نمايش نظرات کاربران در سايت بههيچوجه به معني تاييد فني درناتل دربارهي محتويات نظر نيست؛ لذا از کاربران محترم تقاضا ميشود، نظرات را اصل و پايهي انتخاب و تصميمگيري خود قرار ندهند.
شرايط و قوانين درج نظر در بخش نظرات کاربران
?. فارسي بنويسيد و از کيبورد فارسي استفاده کنيد. بهتر است از فضاي خالي (Space) بيش از حد معمول، کشيدن حروف يا کلمات، استفادهي مکرر از يک حرف يا کلمه، شکلک و اموجي در متن خودداري کنيد.
?. براي نظر يا نقد و بررسي خود عنواني متناسب با متن انتخاب کنيد. يک عنوان خوب کاربران را براي خواندن نظر شما ترغيب خواهد کرد.
?. نقد کاربران بايد شامل قوتها و ضعفهاي محصول در استفادهي عملي و تجربهي شخصي باشد و مزايا و معايب بهصورت خلاصه و تيتروار در محل تعيينشده درج شود. لازم است تا حد ممکن از مبالغه و بزرگنمايي مزايا يا معايب محصول خودداري کنيد.
?. نقد مناسب، نقدي است که فقط معايب يا فقط مزايا را در نظر نگيرد؛ بلکه بهطور واقعبينانه معايب و مزاياي هر محصول را در کنار هم بررسي کند.
?. با توجه به تفاوت در سطح محصولات مختلف و تفاوت عمده در قيمتهاي آنها، لازم است نقد و بررسي هر محصول با توجه به قيمت آن صورت گيرد؛ نه بهصورت مطلق.
?. جهت احترامگذاشتن به وقت بازديدکنندگان سايت، لازم است هنگام نوشتن نقد، مطالب غيرضروري را حذف کرده و فقط مطالب ضروري و مفيد را در نقدتان لحاظ کنيد.
?. با توجه به ساختار بخش نظرات، از سوالکردن يا درخواست راهنمايي در اين بخش خودداري کرده و سوال يا درخواست راهنمايي خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنيد.
?. کاربران ارسالکنندهي نظر موظفاند از ادبيات محترمانه استفاده کرده و از توهين به ديگر کاربران يا ساير افراد پرهيز کنند. بديهي است هرگونه توهين به فرد يا افراد و استفاده از کلمات نامناسب، باعث تاييدنشدن نظر کاربر ميشود.
?. قسمت نظرات سايت، با تالارهاي گفتوگو (فروم) متفاوت است؛ لذا براي حفظ ساختار، مباحث خارج از چهارچوبي که حالت بحث و گفتوگو دارد، تاييد نخواهد شد.
??. تمام کاربران حق دارند نظرات خود را به شرط رعايت قوانين، در سايت منتشر کنند؛ لذا حتي اگر نظري را به دور از واقعيت، جانبدارانه يا اشتباه يافتيد، نبايد نظردهنده را مخاطب قرار دهيد يا از وي انتقاد کنيد. هر کاربر تنها ميتواند نظر خود را عنوان کرده و قضاوت را به خوانندگان نظرات واگذار کند.
??. از طريق نمودار تغيير قيمت در سايت ميتوانيد از تغييرات قيمت آگاه شويد؛ لذا بههيچوجه در بخش نظرات مبلغ «قيمت» را ذکر نکرده، دربارهي آن سؤال نکنيد و نظري ندهيد.
??. در نظرات خود، از بزرگنمايي يا اغراق دربارهي قوتها يا ضعفهاي محصول خودداري کنيد. بديهي است تا حد ممکن هرگونه نظر مبالغهآميز يا به دور از واقعيت تاييد نخواهد شد.
??. با توجه به مسئوليت سايت در قبال لينکهاي موجود در آن، نبايد لينک سايتهاي ديگر را در نظرات خود ثبت کنيد. دقت داشته باشيد تا جاي ممکن از هرگونه لينکدادن (فرستادن) ديگر کاربران به سايتهاي ديگر و درج ايميل يا نام کاربري شبکههاي اجتماعي خودداري کنيد.
??. تنها نظراتي تاييد خواهند شد که مرتبط با محصول موردنظر باشند؛ لذا بحثهاي متفرقه و غيرمرتبط با محصول را مطرح نکنيد.
??. کاربران ميتوانند نقد خود به هر بخش از درناتل را در قسمت مربوط اعلام کنند؛ لذا هيچگونه نقدي را دربارهي سايت يا خدمات آن در قسمت نظرات ننويسيد.
??. توجه داشته باشند، مسائلي را که از آن اطمينان نداريد، بههيچوجه در نظرات ثبت نکنيد؛ همچنين از بازنشر شايعات يا اطلاعات غيرمطمئن دربارهي محصولات جدا خودداري کنيد.
??. بهتر است مطالبي در اين بخش ثبت شود که براي بازديدکنندگان سايت مفيد باشد؛ لذا از بيان هرگونه مطالب شخصي، غيرمرتبط يا غيرضروري در اين بخش پرهيز کنيد.
??. لازم است نظرات خود را به صورت نگارشي ثبت کرده و از کوتاهکردن کلمات يا استفاده از ادبيات محاوره تا جاي ممکن خودداري کنيد. استفاده از ادبيات نوشتاري که قابليت نمايش در سايت را داشته باشد، لازمهي تاييد نظرات کاربران است.